att vara sig själv

Jag brukar inte vara den som skriver så seriösa inlägg eller så, men jag tyckte att de behövdes.
Att vara sig själv är nog en av dom viktigaste sakerna,
men den svåraste saken är nog att hitta vem man egentligen är. 
Jag bor i en liten stad med mycket skit och fördommar.
Att våga vara sig själv är ganska svårt för hur man än vrider och vänder på det så finns det alltid någon som kommer döma en.Och när man har det i bakhuvudet varje gång man ska göra något så kanske det inte är så konstigt att ingen inte är sig själv till 100%.
Att vara sig själv har med självkänslan att göra, att ha självkänsla är nog nyckeln till allt, om man inte har det blir det svårt att våga vara den man är.
Självkänsla är ganska ''ovanligt'' bland folk i min ålder tror jag, och jag tror allt det beror på sociala medier, som typ ask, jag tycker att kanske 50% på ask är hat, och om man får en anonym elak kommentar om hur man ser ut eller något sånt,
då är det väll inte så jävla konstigt att man inte vågar vara sig själv, right?
Sorry men jag fattar inte människor som ser det som ett nöje att få andra att må dåligt. Sen att hitta sig själv är nog inte heller så lätt men därför behöver man ha vänner som finns för en, och ännu viktigare: att ha vänner som är posetiva och höjer din självkänsla, inte såna ''vänner'' som trycker ner dig.
Jag tycker verkligen att alla borde vara sig själv för det är ingen ide
att försöka va någon annan, för alla är bra på sitt sätt liksom.
Det kommer vara människor hela livet som kommer gå på dig för den du är eller hur du ser ut men jag tror bara
att man måste lära sig att stänga ute dom, även fast det är svårt.
Och innan någon annan kan verkligen älska en tror jag man måste lära att älska sig själv.
/moa
i am beautiful | Tumblr


Mandi

Bästa knuggen♥

Stalker?

Namn:


E-postadress:


URL / Bloggadress:


Din Kommentar: